Využití principů muzikoterapie v předškolním vzdělávání – Pavlína Štěpánová
Pavlína Štěpánová
Bachelor's thesis
Využití principů muzikoterapie v předškolním vzdělávání
Using the Principles of Music Therapy in Preschool Education
Abstract:
Tato bakalářská práce má teoreticko - aplikační charakter a zabývá se využitím prvků muzikoterapie v předškolním vzdělávání. Cílem teoretické části je vymezit základní pojmy, jako je muzikoterapie, celostní přístup jako východisko muzikoterapie, ale také přiblížit využití prvků muzikoterapie v hudebních činnostech v mateřské škole. Cílem praktické části je vytvořit sadu hudebních aktivit pro děti předškolního …moreAbstract:
This bachelor diploma has a theoretical and applied character and deals with the use of elements of music therapy in preschool education. The goal of the theoretical part is to define basic concepts such as music therapy, holistic approach as a basis for music therapy, but also to present the use of music therapy elements in music activities in kindergarten. The goal of the practical part is to create …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Štěpánová, Pavlína. Využití principů muzikoterapie v předškolním vzdělávání. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Preschool Teacher Training / Preschool Teacher Training