Potravinový odpad a motivy vedoucí generaci Z k uvědomělé spotřebě – Tereza Bártová
Tereza Bártová
Bachelor's thesis
Potravinový odpad a motivy vedoucí generaci Z k uvědomělé spotřebě
Food waste and motives leading the Z generation to conscious consumption
Abstract:
Potravinový odpad, lze omezit, ale bohužel je jako jiný odpad nevyhnutelný a v domácnostech jednoduše vzniká, aniž bychom si to uvědomovali. Co se tedy stane s potravinami, které skončí v koši? Hnijí na skládkách, kde se z nich stávají skleníkové plyny, které zapříčiňují negativní klimatické změny. Proto je tak důležité informovat domácnosti o této problematice, aby si uvědomili, že jejich chování …moreAbstract:
Food waste can be reduced, but unfortunately, like other waste, it is unavoidable and simply occurs in households without us realising it. So what happens to the food that ends up in the bin? They rot in landfills, where they become greenhouse gases that cause negative climate change. That is why it is so important to inform households about this issue, to make them aware of the environmental impact …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Lucie Veselá, Ph.D.
- Reader: Irena Antošová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BÁRTOVÁ, Tereza. \textit{Potravinový odpad a~motivy vedoucí generaci Z~k~uvědomělé spotřebě}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/txq09o/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Trade and Services Management / Trade Management
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace vůči českému zelenému spotřebiteli
Nikol Šťastná -
Marketingová komunikace udržitelných značek módy na Instagramu
Vendula Celuchová -
Marketingová komunikace environmentálního uvědomění vybraných podniků
Anna Bromová -
Návrh nástrojů marketingové komunikace elektromobilů vůči českému zákazníkovi
Nikita Doronin -
Návrh online marketingové komunikace společnosti Worogo, s.r.o.
Lucie Horká -
Komparace marketingové komunikace a postavení značky Schmidt's na českém a americkém trhu
Nikola Lubinová -
Návrh marketingové komunikace malého vinařství
Alexandra Hatalovská -
Marketingová komunikace
Anna Zelená