Teaching Present Perfect to Lower Secondary School Students – Bc. Veronika Petrusová
Bc. Veronika Petrusová
Bachelor's thesis
Teaching Present Perfect to Lower Secondary School Students
Abstract:
The work deals with textbook evaluation in terms of present perfect. The theoretical part of the thesis focuses on providing the background information for stating the criteria and questions which the practical part is based on. The outcome of the whole thesis is an analysis of textbooks and workbooks used for teaching present perfect at lower secondary school.Abstract:
Práce je zaměřena na hodnocení učebnic v rámci předpřítomného času. Hlavním cílem teoretické části je poskytnutí podkladů, na základě kterých jsou stanovena kritéria a otázky, jež jsou východiskem pro praktickou část celé práce. Výsledkem bakalářské práce je analýza učebnic a pracovních sešitů, které jsou používány k výuce předpřítomného času na 2. stupni základních škol.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2013
- Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PETRUSOVÁ, Veronika. \textit{Teaching Present Perfect to Lower Secondary School Students}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2013. Available from: https://theses.cz/id/u19e9u/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Petrusová, Veronika. Teaching Present Perfect to Lower Secondary School Students. Pardubice, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Doplňkové materiály pro dospělé studenty angličtiny pro prezentaci a procvičení předpřítomného času na úrovni B1 a B2 podle ERR.
Simona Dimitrovová -
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely
Eva Ellederová -
Etická výchova v Německu Učebnice Ethikunterricht – podněty pro české učitele
Petr Čollák -
Tvorba a design autorské učebnice
Vendula Franková -
Nejpoužívanější učebnice AJ pro 5. ročník pohledem učitelů
Pavlína Pěkná -
Rakouské učebnice matematiky pro vyšší gymnázia
Lucie Vytlačilová -
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Tištěné učebnice hudební výchovy pro 4. ročník ZŠ a jejich využívání v praxi
Adam Kapoun