Bc. Lucie Bodová
Bachelor's thesis
L'approche aux médias en classe de FLE
The approach to media in FFL class
Abstract:
This bachelor thesis L'approche aux médias en classe de FLE is focused on media education, specifically on the approach to media education in French as a Foreign Language. The aim of this work was to carry out detailed analysis of three selected French websites that teachers can use for their classes. The first part deals with the theoretical explanation of media education, which is part of the Framework …moreAbstract:
Bakalářská práce L’approche aux médias en classe de FLE je zaměřená na mediální výchovu, konkrétně na přístup k mediální výchově ve vyučování francouzského jazyka. Cílem této práce bylo provést detailní analýzu tří vybraných francouzských webových stránek, které učitelé ve svém vyučování mohou využít. První část práce se zabývá teoretickým objasněním mediální výchovy, která je součástí Rámcového vzdělávacího …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cthhb/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Petra Suquet, M.A.
- Reader: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - French Language
Theses on a related topic
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Výuka francouzského existencialismu na středních školách
Lucie Marcinová -
Výuka francouzského jazyka na francouzsko- českých bilingvních sekcích v České republice
Tereza TŮMOVÁ -
Metody výuky francouzského jazyka prostřednictvím dramatické výchovy
Zuzana Gamboová