Využití marketingu v kulturní neziskových organizacích: Art Prometheus, o.s. a Ciant – Petra Hoffmannová
Petra Hoffmannová
Bachelor's thesis
Využití marketingu v kulturní neziskových organizacích: Art Prometheus, o.s. a Ciant
Application of marketing in nonprofit organizations:ART Prometheus, o. s., CIANT, o. s.
Abstract:
Tato práce porovnává využití marketingu ve vybraných dvou neziskových organizacích pohybujících se v oblasti kulturního managementu a produkce; ART prometheus, o. s. a CIANT, o. s. Z teoretických znalostí týkající se marketingového mixu vychází praktická část, kde jsou tyto poznatky aplikovány na již zmíněných organizacích.Abstract:
The thesis compares the application of marketing in the two selected nonprofit organizations that are active in the area of cultural management and production; ART Prometheus, o. s., and CIANT, o. s. The practical part comes from theorethical knowledge which is related to marketing mix, and this knowledge is applied to the above mentioned organizations.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 11. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22966
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2010
- Supervisor: Markéta Procházková
- Reader: Karla Stojáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOFFMANNOVÁ, Petra. \textit{Využití marketingu v~kulturní neziskových organizacích: Art Prometheus, o.s. a~Ciant}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2009. Available from: https://theses.cz/id/u31hhs/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22966
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Marketing for Nonprofit Organisations and methodological guide for them
Michael Robert Maria Münch -
Marketing vzdelávacej inštitúcie: prípadová štúdia
Romana Ruttkayová -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Postavení a vzájemné vazby oddělení marketingu a obchodu ve vybraných organizacích
Lucia Šťastná -
Marketing v neziskových organizacích - Marketing v AČR
Tibor Čatai -
Marketing kulturních organizací a institucí
Ludmila Lacinová -
Patologické jevy ve společnosti - drogová závislost a sociální marketing neziskových organizací
Iva Jandíková -
Marketingová komunikace neziskové organizace
Dominika Carbolová