Stationenlernen und Entwicklung von Lernstrategien – Bc. Bára Kučerová
Bc. Bára Kučerová
Bachelor's thesis
Stationenlernen und Entwicklung von Lernstrategien
Learning Stations and development of learning strategies
Abstract:
The bachelor thesis deals with organizational teaching forms that promote autonomous learning and students can develop their own learning strategies. The thesis is focused on method called “learning centres”. Theoretical part defines autonomous learning, learning centres and learning strategies. The course of one lesson with learning centres describes Practical part of the thesis. The aim of the last …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá organizačními formami výuky, které podporují autonomní učení a díky kterým žáci mohou rozvíjet vlastní učební strategie. Konkrétně je práce zaměřena na metodu zvanou „vyučování na stanovištích“. V teoretické části se věnuji autonomnímu učení, vyučování na stanovištích a učebním strategiím. V praktické části popisuji průběh jedné hodiny vedené formou učení na stanovištích …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ml1l9/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2016
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Ověření jazykové úrovně A1 na základě SERR na stanovištích
Monika Šedá -
Vyučování na stanovištích jako forma opakování lekcí učebnice německého jazyka
Zuzana Bořecká -
Učební strategie u žáků s SPU se zaměřením na výuku čtení a psaní.
Romana VESELÁ -
Učební strategie u žáků s SPU se zaměřením na výuku čtení a psaní.
Romana VESELÁ -
Výuka předmětu didaktika ruského jazyka na Latvijas Universitate.
Markéta Šťastná -
Enhancing Learner Autonomy of Czech Learners in English Learning via Homework
Gloria Gupta -
Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school
Michal Bláha -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová