Tvůrčí psaní jako nástroj rozvoje tvůrčího myšlení v literární výchově – Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Master's thesis
Tvůrčí psaní jako nástroj rozvoje tvůrčího myšlení v literární výchově
Creative Writing as a Tool for the Development of Creative Thinking in Literature Classes
Abstract:
Předložená práce se zabývá problematikou tvořivosti ve výuce literární výchovy na středních školách. Výkladová linie teoretické části práce je vystavěna kolem klíčového pojmu tvořivost, jeho ukotvení v rámci pedagogického procesu a jeho vztahu k pedagogické komunikaci. Navazující empirická část práce zachycuje deskripci toho, jakou podobu má komunikace mezi učiteli a žáky v literární výchově na středních …moreAbstract:
The diploma thesis examines how creativity can be used in literature classes in secondary schools. The theoretical part of the thesis centres around creativity, its grounding in the pedagogical process, and its relation to pedagogical communication. The empirical part describes the various types of communication which occur between the teacher and students in teaching literature in secondary schools …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u2kgy/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Tvůrčí psaní jako nástroj rozvoje tvůrčího myšlení v literární výchově
Zuzana Šalamounová -
Tvůrčí psaní jako nástroj rozvoje tvůrčího myšlení v literární výchově
Zuzana Šalamounová -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
Pedagogická komunikace v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy
Rút Procházková -
Nenásilná komunikace ve výuce ČJ v 9. ročníku
Tereza Holzerová -
Teaching Skills and Subskills through Creative Poetry Writing
Marie Šimáková -
The use of song lyrics and creative writing in ELT
Helena HIKLOVÁ -
A Comparison of Arthur Miller’s Theoretical and Creative Writings
Jana Brucháčková