Segmentace trhu a doporučení pro uvedení nové značky na trh – Barbora Koudelová
Barbora Koudelová
Master's thesis
Segmentace trhu a doporučení pro uvedení nové značky na trh
Market Segmentation and Recommendations for Launch of a New Brand
Abstract:
Cílem diplomové práce je segmentace trhu s kávou v České republice. Ze získaných poznatků jsou formulována doporučení pro vstup nové značky na trh. Touto značkou je Halo, výrobce kompostovatelných kávových kapslí kompatibilních s kávovary Nespresso. Segmentační výzkum je proveden s pomocí dat z databáze MML-TGI a je při něm využita faktorová analýza, shluková analýza a kontingenční tabulky. Pro hlubší …moreAbstract:
The aim of the thesis is to uncover consumer segments on the Czech market with coffee. Research findings are used to formulate recommendations for launch of a new brand. The brand is Halo and it sells home compostable Nespresso compatible coffee capsules. The market segmentation is based on data from MML-TGI database and uses the methods of factor analysis, cluster analysis and pivot tables. Qualitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78813
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2020
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Radka Šubířová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78813
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Marketing Management and marketing planning
Tatiana Guselnikova -
Gay consumers as a growing marketing target
Adam Kurucz -
Social Media Marketing
Nia Todua -
Event marketing - nástroj PR pro cílové skupiny zákazníci a zaměstnanci
Gabriela Čebišová -
Zpracování odpadu z kávových kapslí
Jan Pelinka -
Vliv online marketingových aktivit na prodej kapslové kávy na konkrétním e-shopu
Andrea Fialová