Barbora Koudelová

Master's thesis

Segmentace trhu a doporučení pro uvedení nové značky na trh

Market Segmentation and Recommendations for Launch of a New Brand
Abstract:
Cílem diplomové práce je segmentace trhu s kávou v České republice. Ze získaných poznatků jsou formulována doporučení pro vstup nové značky na trh. Touto značkou je Halo, výrobce kompostovatelných kávových kapslí kompatibilních s kávovary Nespresso. Segmentační výzkum je proveden s pomocí dat z databáze MML-TGI a je při něm využita faktorová analýza, shluková analýza a kontingenční tabulky. Pro hlubší …more
Abstract:
The aim of the thesis is to uncover consumer segments on the Czech market with coffee. Research findings are used to formulate recommendations for launch of a new brand. The brand is Halo and it sells home compostable Nespresso compatible coffee capsules. The market segmentation is based on data from MML-TGI database and uses the methods of factor analysis, cluster analysis and pivot tables. Qualitative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2020
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Radka Šubířová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78813

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management