Fair trade v kontextu společenských a environmentálních dopadů – Karolína Mikulová
Karolína Mikulová
Bachelor's thesis
Fair trade v kontextu společenských a environmentálních dopadů
Abstract:
Cílem práce bylo zhodnotit povědomí o fair trade v České republice v kontextu společenských a environmentálních dopadů a navržení doporučení s ohledem na problematiku marketingové komunikace u maloobchodů Lidl, Albert a Penny. Byly použity metody mystery shopping, dotazníkové šetření a obsahová analýza. Pomocí mystery shoppingu bylo zjištěno, že v maloobchodním řetězci Lidl mají zaměstnanci největší …moreAbstract:
The aim of the thesis was to evaluate the awareness of fair trade in the Czech Republic in the context of social and environmental impacts and to propose recommendations with regard to the issue of marketing communication in the retail stores Lidl, Albert and Penny. The methods used were mystery shopping, questionnaire and content analysis. Using mystery shopping, it was found that in the Lidl retail …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2024
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/a3swa/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 7. 2024
- Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova, Ph.D.
- Reader: Ing. Vendula Dvořáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIKULOVÁ, Karolína. \textit{Fair trade v kontextu společenských a environmentálních dopadů}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2024. Available from: https://theses.cz/id/u579i0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics
Theses on a related topic
-
Mystery shopping – projekt pro konkrétní organizaci
Pavel Michálek -
Povědomí o fair trade ve Fairtradovém městě
Kateřina JARKOVSKÁ -
Povědomí a vnímání značky Fairtrade v České republice
Jolana Rozmahelová -
Fair trade káva: Průzkum povědomí a obliby konceptu fair trade kávy mezi studenty VŠ
Markéta SEDLÁČKOVÁ -
Povědomí o Fairtrade na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
Matěj BARTOŠ -
Povědomí o Fairtrade mezi spotřebiteli
David RAČMAN -
Povědomí o značce Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Klára JUNGWIRTHOVÁ -
Marketingové strategie firem LIDL ČR a Penny Market ČR na českém trhu
Martin Kubát