Mgr. Tereza BÁRTOVÁ

Master's thesis

Jazyk reklamy

The Language of Advertising
Abstract:
This diploma thesis analyses the linguistic principles in press advertisements of two lan-guages {--} English and German and shows the current solution of the press ads as a part of marketing communications. The diploma thesis is based on the survey of press ads mainly in newspapers and magazines. The chapters include a specific linguistic feature that is elaboraed based on the bibliography and further …more
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje lingvistické principy v tištěné reklamě dvou jazyků {--} an-gličtiny a němčiny a poukázat na dosavadní stav řešení reklamních textů jako součásti marketingových komunikací. Práce je založena na průzkumu reklamních textů především v novinách a časopisech. Kapitoly obsahují určitý lingvistický jev, který je zpracován na zák-ladě prostudované bibliografie a následně rozebrán …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2007
Identifier: 4925

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2007

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BÁRTOVÁ, Tereza. Jazyk reklamy. Zlín, 2007. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 20. 04. 2007

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.