Ing. Pavlína Valentová

Bachelor's thesis

Sociální funkce marketingové komunikace

The Social Funcions To The Marketing Communications
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje a podrobně rozebírá obsah a cíle marketingové komunikace. Vymezuje význam pojmů „sociální“ a „sociální funkce“. Popisuje sociální skupiny, strukturu společnosti a sociální jevy. Práce se dále zaměřuje na to, jaké může mít marketingová komunikace dopady na společnost a na sociální skupiny. Hlavní výzkumnou otázkou je: Lze využít reklamu jako prostředek manipulace k formování …more
Abstract:
This thesis focuses and analyzes in detail the content and objectives of marketing communication. It defines the meaning of the terms "social" and "social function". Describes social groups, the structure of society and social phenomena. The thesis also focuses on how marketing communication can have impacts on society and social groups. The main research question is: Is it possible to use advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2012
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní