Psychologické aspekty barev v díle Svena Nykvista – Matylda Štancelová
Matylda Štancelová
Bakalářská práce
Psychologické aspekty barev v díle Svena Nykvista
Psychological Aspects of Colors in the Work of Sven Nykvist
Anotace:
Tato bakalářská práce se věnuje působení psychologických aspektů barev na diváka ve filmovém zpracování. Konkrétně se zaměřuje na dílo kameramana Svena Nykvista a dva příklady z jeho kinematografické tvorby. Představuje fyziologické vnímání barev a jejich podstatu, vnímání barev z hlediska psychologie a následný rozbor práce tvůrců filmu s barvou na konkrétních příkladech. Rozebírá každý film z hlediska …víceAbstract:
This bachelor's thesis explores the psychological impact of colors on the audience in film. It specifically focuses on the work of cinematographer Sven Nykvist and two examples from his filmography. The thesis presents the physiological perception of colors and their essence, the psychological aspects of color perception, and subsequently analyzes how filmmakers work with color in specific examples …víceKlíčová slova
švédská kinematografieKlíčová slova
ruská kinematografieKlíčová slova
kameramaniKlíčová slova
barva ve filmuKlíčová slova
emoceKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
psychologie vnímání
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 8. 2024
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18907
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 8. 2024
- Vedoucí: Jaroslav BRABEC
- Oponent: Petr KOBLOVSKÝ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Složky
Soubory
Ivanov, J.
11. 10. 2024