Bc. Radan Komárek

Master's thesis

Optimalizace systému brzd perkusního kladiva

Optimization of the percussive hammer brake system
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací konstrukčního návrhu brzdového systému perkusního kladiva, za účelem zvýšení pevnosti, životnosti, výkonu a úspory hmotnosti. Brzdový systém je součástí perkusního kladiva, vyvinutého v rámci projektu Centrum kompetence drážních vozidel, projekt TA ČR č. TE01020038. Toto perkusní kladivo má v budoucnu sloužit jako zkušební zařízení, pro simulaci rázové zkoušky …more
Abstract:
This thesis deals with the optimization of the design of the braking system percussive hammers, in order to increase the strength, durability, performance and weight savings. The braking system is a part of the percussion hammer, developed under the project Competence Centre in railway project TA CR no. TE01020038. This percussive hammer has subsequently serve as a testing facility for simulating impact …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2015
  • Supervisor: doc. Ing. Petr Tomek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Komárek, Radan. Optimalizace systému brzd perkusního kladiva. Pardubice, 2015. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Master programme / field:
Transport Engineering and Communications / Transport Means: Road Vehicles