Využití paměťových strategií ve výuce slovní zásoby – Bc. Štěpánka Klimajová, DiS.
Bc. Štěpánka Klimajová, DiS.
Bachelor's thesis
Využití paměťových strategií ve výuce slovní zásoby
Memory strategies used in teaching lexis
Abstract:
Tématem této bakalářské práce jsou paměťové strategie a jejich využití ve výuce slovní zásoby. Osvojení si cizího jazyka je a bylo důležitou dovedností v moderní společnosti. Slovní zásoba se dá učit mnoha způsoby, ale ne všechny mohou být efektivní. V této práci se zaměřuji na vybrané strategie, které prakticky ověřím, a dále zjistím, zda studenti tyto strategie považují za efektivní. V této části …moreAbstract:
This thesis deals with memory-related strategies and their use when teaching lexis. Acquiring a foreign language has always been an important skill in our modern society. There are many ways to teach lexis but not all of them are effective. In my thesis I have selected certain strategies which I am going to verify practically. I am also going to find out if students consider these strategies effective …moreKeywords
strategie učení paměťové strategie motivace slovní zásoba vizuální reprezentace příběhu myšlenková mapa používání fyzického ztvárnění a vjemů seskupování dle kategorií taktilní technika learning strategies memory-related strategies motivation lexis creating mental linkages applying images and sounds reviewing well employing action
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2020
Identifier:
https://is.akcentcollege.cz/th/pxo4h/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. Michal Tatarko, Ph.D.
- Reader: M.A. Leona Máslová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as Foreign Language
Theses on a related topic
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Strategie učení německému jazyku na gymnáziu
Kateřina Lázňovská -
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Pavel Nikl -
Fostering learner autonomy: action research
Ivana Juříková