Tereza Hadravová

Bachelor's thesis

Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku

Differences in the Perception of Racial Diversity in Commercial Advertising among Consumers in the Czech Republic and Denmark
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou percepce rasové diverzity v komerční reklamě u potenciálních spotřebitelů se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, avšak ve dvou odlišných geografických a kulturních prostředích. Dále zjišťuje, zda případné sociálně nekorektní užití ovlivňuje nákupní chování těchto jedinců. Současně také objasňuje charakteristiky komerční reklamy a její legislativní zakotvení. …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of the perception of racial diversity in commercial advertising among potential consumers, focusing on a specific target group, but from two different geographical and cultural environments. It also examines whether socially incorrect use affects the purchasing behaviour of these individuals. It also clarifies the characteristics of commercial advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hadravová, Tereza. Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku. Zlín, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe