Komunikace s integrovaným dítětem v rámci mateřské školy – Bc. Monika Pivodová
Bc. Monika Pivodová
Bachelor's thesis
Komunikace s integrovaným dítětem v rámci mateřské školy
Communication with integrated children in nursery school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá komunikací integrovaným dítětem v rámci mateřské školy. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje komunikaci, druhy komunikace a komunikační systémy. Dále jsou zde zmíněny speciální pomůcky, které jsou rozděleny na technické a netechnické. Poté se bakalářská práce věnuje integračního procesu a inkluze. Na konci teoretické části …moreAbstract:
The thesis deals with communication with integrated children in nursery school. It is separated into theoretical and practical part. The theoretical part includes communication, types of communication and communication systems. Next there are mentioned special aids, separated on technical and non-technical. After that is thesis devoted to the topic of integration process and inclusion. In the end of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m3tiw/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Romana Tomášková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková