Míra návratnosti investic do obrazů a determinanty jejich tržní ceny v ČR – Tereza Tomandlová
Tereza Tomandlová
Master's thesis
Míra návratnosti investic do obrazů a determinanty jejich tržní ceny v ČR
Paintings rate of return and their determinants of market price in Czech Republic.
Abstract:
Cílem práce je hlouběji prozkoumat potenciál českých obrazů jako alternativního investičního aktiva. Základním stavebním kamenem celé práce je tzv. hedonický model, s jehož pomocí odhaduji jak hlavní determinanty prodejní ceny českých obrazů (technika malby, její velikost, autor, aukční síň), tak i jejich míru návratnosti. Pozorovanou návratnost posléze porovnávám jak s globální mírou návratnosti umění …moreAbstract:
Abstract The goal of this diploma thesis is to explore the potential of Czech paintings as an alternative investment asset. Using hedonic model, I estimate the main sale price determinants such as painting technique, size, author, auction hall and the rate of return. Observed rate of return is than compared to global rate of return of art on one hand and to common investment tools such as gold and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 1. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26653
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2011
- Supervisor: Marek Hudík
- Reader: Jiří Schwarz
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26653
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza
Theses on a related topic
-
The Impact of Artificial Intelligence on the Art Market
Cyprian Sprawka -
Art as an Alternative Investment Class. Comprehensive Review of an Art Market.
Victoria Zheltysheva -
Vliv NFTs na umělecký trh
Markéta Turečková -
Art market and auction sales in England and their coverage in the British media with a commentary and a glossary
Helena ČIHÁKOVÁ -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková