Nikola OHLÍDALOVÁ

Bachelor's thesis

Srovnávací analýza anglické a české korespondence zaměřené na stížnosti a reklamace

Comparative Analysis of English and Czech Letters of Complaint and Letters of Claim
Abstract:
There is an summary of standards how to write business correspondence, description of communication channels and developement of the business correspondence dealing with claims and complaints in the theoretical part. Practical part contains the analysis of collected czech and english letters and e-mails of claim and complaint.The aim of the analysis is to summarize the main differences between czech …more
Abstract:
Teoretická část práce obsahuje souhrn zásad uplatňovaných v obchodní korespondenci, specifikuje jednotlivé komunikační kanály a vývoj obchodní korespondence se zaměřením na stížnosti a reklamace. Praktická část zahrnuje srovnávací analýzu shromážděné české a anglické korespondence obsahující stížnosti a reklamace s přihlédnutím k výběru komunikačního kanálu a účelnosti korespondence.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2008
Identifier: 8485

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2008
  • Supervisor: Mgr. Lenka Drábková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OHLÍDALOVÁ, Nikola. Srovnávací analýza anglické a české korespondence zaměřené na stížnosti a reklamace. Zlín, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 30. 05. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.