Lokalizační strategie nadnárodních společností v prostoru střední a východní Evropy – Bc. Martin Foral
Bc. Martin Foral
Master's thesis
Lokalizační strategie nadnárodních společností v prostoru střední a východní Evropy
Locational strategies of the multinational companies in the CEE space
Abstract:
Cílem této diplomové práce je přiblížit vývoj lokalizačních faktorů, jejich význam při umisťování jednotlivých firemních struktur, ale také přiblížit problematiku vztahů a vazeb mezi firemními jednotkami. Dále přinést informace o tzv. global cities, respektive o evropské hierarchii měst. Po sestavení výzkumného souboru nadnárodních společností progresivního terciéru, bylo snahou zmapování prostorového …moreAbstract:
The aim of this thesis is to show the development of location factors, their importance in the placement of various corporate structures but also to open the problematics of the relations and linkage among business units. Bring further information on the so-called global cities, respectively, on a European hierarchy of cities. After compiling the research sample of multinationals Progressive Tertiary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/leflb/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Ondřej Mulíček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ivan Andráško, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Geography and Cartography / Regional Geography and Regional Planning
Theses on a related topic
-
Frekventovaná a klíčová slova v románu Colour of Magic od Terryho Pratchetta
Vojtěch Hrůza -
Sociální sítě versus svoboda slova
Tomáš Jeřábek -
Slova v prostoru: Rozhraní vizuální a objektové poesie
Jana OTIPKOVÁ