Sára Pospíšilová
Bachelor's thesis
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na specifické poruchy učení, jako jsou dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie a dyspinxie. Tyto poruchy mohou ovlivňovat jedince v průběhu celého života, a proto je důležitá včasná diagnóza a podpora. V rámci kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku je analyzován dopad těchto poruch na dospělé respondenty. Práce je rozdělena na teoretickou …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on specific learning disabilities such as dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmusia and dyspinxia. These disorders can affect individuals throughout their lives and therefore early diagnosis and support is important. The impact of these disorders on adult respondents is analysed in a quantitative research through a questionnaire. The thesis is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/i8x43/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2024
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alois Daněk, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Andragogy / Andragogy
Theses on a related topic
-
Současný systém spolupráce mateřských škol s pedagogicko - psychologickými poradnami při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností
Zuzana JUŘICOVÁ -
RESEARCH ON FAMILY QUALITY OF LIFE IN FAMILIES OF YOUNG CHILDREN WITH DISABILITIES IN CHINA
Ling GUO -
Kvalita života seniorek vdov v mezigeneračním soužití na venkově
Kristýna Melkusová -
Kvalita života pacienta s insuficiencí konvergence
Radka Samuelová -
Kazuistika osoby s dyskalkulií a rysy dysgrafie při kombinované zdravotní zátěži
Lucie Hakenová -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková