Použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu (ukázky příkladů a jejich rozbor) – Ing. Šárka Býmová
Ing. Šárka Býmová
Bachelor's thesis
Použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu (ukázky příkladů a jejich rozbor)
The Application of Metaphors, Analogies and Comparisons in Advertising (Their Examples and Analysis)
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu. Teoretická část je zaměřena na správnou tvorbu reklamních sdělení. Ta se však neskládají pouze z textu, a tak je zde uvedeno, jaké asociace jsou vyvolány hudbou, různými obrazy a barvami použitými v reklamách. Pro správné zasažení cílové skupiny uvádím návrh výzkumu, kterým se dle mého názoru dá reklamní sdělení …moreAbstract:
The bachelor´s thesis focuses on how to apply metaphors, analogies and comparisons in the field of advertising. The theory part is about description of the right form of advertising. Since the advertising messages are not only about the text part, therefore these chapters also explain what some of the pictures, colours and musical instruments used in advertising may leave in people’s associations. …moreKeywords
reklama metafora analogie přirovnání reklamní sdělení reklamní text slogan zákazník příjemce cílová skupina analýza produkt televize tisk advertisement metaphor comparison advertising message advertising copy advertising slogan customer recipient target group analysis product television press
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/x745x/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Luděk Vajner
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BÝMOVÁ, Šárka. \textit{Použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu (ukázky příkladů a jejich rozbor)}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/ujhn8e/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Vybraný depozitní produkt – komparativní analýza
Jan Perlík -
Strategická analýza vybrané společnosti (Kuban Agro-product)
Viacheslav Dolbysh -
Analysys of product of Russian restaurants in Prague
Elena Motsenko -
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan -
Analýza a tvorba marketingového plánu produktu České spořitelny;
Simona Ďurčová -
Analýza produktu jako zdroje konkurenční výhody z pohledu zákazníka a společnosti. Implementace zjištěných výsledků, metodiky inovace produktu a její význam pro rozvoj společnosti, opatření a aktivity v průběhu životního cyklu produktu
Alžběta Matějková -
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Kateřina Ščučková