Ing. Šárka Býmová

Bachelor's thesis

Použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu (ukázky příkladů a jejich rozbor)

The Application of Metaphors, Analogies and Comparisons in Advertising (Their Examples and Analysis)
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu. Teoretická část je zaměřena na správnou tvorbu reklamních sdělení. Ta se však neskládají pouze z textu, a tak je zde uvedeno, jaké asociace jsou vyvolány hudbou, různými obrazy a barvami použitými v reklamách. Pro správné zasažení cílové skupiny uvádím návrh výzkumu, kterým se dle mého názoru dá reklamní sdělení …more
Abstract:
The bachelor´s thesis focuses on how to apply metaphors, analogies and comparisons in the field of advertising. The theory part is about description of the right form of advertising. Since the advertising messages are not only about the text part, therefore these chapters also explain what some of the pictures, colours and musical instruments used in advertising may leave in people’s associations. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Luděk Vajner
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní