Nicole Máchová

Master's thesis

Vliv kulturního pozadí firmy a kultury cílového trhu na category management

Influence of Company’s Cultural Background and Culture of the Target Market on Category Management
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem kulturního pozadí firmy a kultury cílového trhu na category management. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda je category management primárně ovlivněn kulturním pozadím dané firmy nebo kulturou cílového trhu. Za účelem naplnění cíle práce byl použit kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly vedeny s category manažery nebo jinými osobami …more
Abstract:
This master thesis focuses on the influence of company’s cultural background and culture of the target market on category management. The main objective of the thesis was to find out whether category management is primarily influenced by company’s cultural background or culture of the target market. Qualitative research in the form of semi-structured interviews was used to fulfill the objective of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2018
  • Supervisor: David Říha
  • Reader: Iva Kesek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72425