Cizí a přejatá slova v pohádkách Václava Čtvrtka – Libuše Dlabajová
Libuše Dlabajová
Diplomová práce
Cizí a přejatá slova v pohádkách Václava Čtvrtka
The foreign words and the loan-words in the fairy-tails of Václav Čtvrtek
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na cizí a přejatá slova ve vybraných pohádkách Václava Čtvrtka. Analýzou těchto výrazů byla zjištěna jejich frekvence, původ, spisovnost a prostředí pohádek, ve kterém Václav Čtvrtek tato slova nejčastěji užívá. Součástí práce jsou také testy srozumitelnosti, které vypracovávali žáci šestých až devátých tříd základní školy. V závěru jsme uvedli možnosti práce s cizími a …víceAbstract:
This diploma thesis deals with foreign words and loan-words in chosen fairy-tales written by Václav Čtvrtek. The frequency, origin and grammatical correctness of these words were analyzed, providing information on the background of the fairy-tales in which they were most often used by Čtvrtek. A test of ease of understanding was carried out by pupils from the 6th and 9th years of basic school and also …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 4. 2007
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 5. 2007
- Vedoucí: Milena Krobotová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 4. 2007 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství českého jazyka a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Etymologický výklad názvů tkalcovského stavu a jeho částí v chorvatštině, srbštině a češtině (ve srovnání s ostatními slovanskými jazyky)
Jana Villnow Komárková -
Germanismen im Werk von Václav Čtvrtek - Konextanalyse mit einem Glossar
Pavla ZMEŠKALOVÁ -
Germanismen in der tschechischen Kinderliteratur am Beispiel von Václav Čtvrteks Rumcajs
Alena VYROUBALOVÁ -
Frazémy v pohádkách Václava Čtvrtka
Hana HORÁKOVÁ -
Spolupráce školy a rodiny při ovlivňování pohybové aktivity žáků na 1. stupni základní školy
Alžběta Rouzková -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová