Kde je moje místo aneb sociální pedagog v prostředí základní školy – Mgr. Simona Řádková, DiS.
Mgr. Simona Řádková, DiS.
Bachelor's thesis
Kde je moje místo aneb sociální pedagog v prostředí základní školy
Where is my place or social pedagogue in primary school
Abstract:
Sociální pedagogika jako samostatná pedagogická disciplína vznikla teprve po roce 1989 a to je možná jeden z důvodů, proč je práce sociálního pedagoga stále velkou neznámou především pro neodbornou část veřejnosti. Někteří tento název vůbec neznají, někteří jej zaměňují či ztotožňují s prací sociálního pracovníka. Proto jsem se rozhodla jako studentka oboru sociální pedagogika, zmapovat prostředí základní …moreAbstract:
Social pedagogy, as an independent pedagogical discipline, has formed only after 1989 and it is perhaps one of the reasons why the work of a social educator still remains unknown, especially for improper proportion of the public. Some even do not know this name, some confuse it or equate it with the work of a social worker. I therefore decided, as a student of social pedagogy, to map the elementary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p229l/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Education / Social Education
Theses on a related topic
-
Školní sociální pracovník - postoje pedagogických pracovníků základních škol
Eva HODKOVÁ -
Školský sociální pracovník
Helena Ouřadová -
Současný stav sociální práce na základních školách v ČR
Ester Džurbanová -
Sociální pedagog na Ukrajině a jeho uplatnění ve školách
Lyudmyla Dubová -
Sociální pedagog jako asistent pedagoga na základní škole
Daniel ZAHRADNÍK -
Screens Between Us: Erosion of Privacy, Identity and Communication in Fahrenheit 451 and The Circle
Štěpánka Nárovcová -
La mobilité et la coopération internationales comme un outil pour développer la compétence interculturelle de communication dans les écoles
Zdeněk Lengál -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová