Rozdíl v úrovni anglické výslovnosti mezi českými a nizozemskými mluvčími – Bc. Lucie Crháková
Bc. Lucie Crháková
Bachelor's thesis
Rozdíl v úrovni anglické výslovnosti mezi českými a nizozemskými mluvčími
Differences in the Level of the English Pronunciation between Czech and Dutch speakers
Abstract:
Tato práce se zabývá úrovní anglické výslovnosti českými a nizozemskými mluvčími. Cílem práce je zjistit největší rozdíly mezi anglickou výslovností v podání českých a nizozemských mluvčí a faktory, které ovlivňují výslovnost v obou zemích. Teoretická část se zabývá obecnou teorií hlásek a základy fonetiky a fonologie. Dále porovnává segmentální a suprasegmentální levely anglické výslovnosti s českými …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the level of the English pronunciation by Czech and Dutch speakers. The aim of this work is to find out the most significant differences in the level of the English pronunciation by Czech and Dutch speakers and what the factors influencing the level of the pronunciation in each country are. The theoretical part deals with the general theory about speech sounds and the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uqrsc/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 7. 2020
- Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Czech Expats' English Pronunciation
Kristýna Šrámková -
English word stress in pronunciation of secondary school students
Tereza HOLÁ -
Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Pronunciation in Primary Learners
Petr Divišovský -
Aspects of Connected Speech in English: Assessing Students’ Progress After Pronunciation Training
Petra Erbanová -
Problémy s výslovností tvrdých a měkkých souhlásek ve výuce ruského jazyka
Hana Stará -
Rozlišování anglických fonémů na základě minimálních párů dětmi předškolního věku
Anežka Adamcová -
Specifika ve výslovnosti fonémů /b, d, g/ u českých studentů španělštiny a jejich nácvik ve výuce
Monika NOVÁKOVÁ