Formování kompenzačních strategií rozumově nadaných studentů s dyslexií – Bc. Jana Urmanová
Bc. Jana Urmanová
Master's thesis
Formování kompenzačních strategií rozumově nadaných studentů s dyslexií
Formation of compensatory strategies used by gifted students with dyslexia
Abstract:
Práce se zaměřuje na rozumově nadané studenty s dyslexií, kteří patří mezi studenty s tzv. dvojí výjimečností. Úspěch při studiu na vysoké škole je u těchto studentů zčásti závislý na tom, zda umějí efektivně používat kompenzační strategie. Cílem výzkumu je porozumět procesu utváření kompenzačních strategií studentů s dvojí výjimečností, aby bylo následně možné tento proces facilitovat. Metodou tvorby …moreAbstract:
The study is focused on gifted students with dyslexia who belong to the group of twice-exceptional students. The success of these students while studying at university depends partly on the ability to use compensatory strategies effectively. The aim of the thesis is to understand the forming process of these compensatory strategies so that we could facilitate it. Data was gained from half-structured …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ruq5j/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
English Pronunciation Difficulties among Czech Students: Causes and Compensation Strategies
Martina Ambrozová -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková -
Le strategie di compensazione del lessico nella scrittura creativa nella classe di italiano LS
Marie Přikrylová -
Kompensationsstrategien im Rahmen des sprachbewussten DaF-Unterrichts
Marie Čalkovská -
Faktory a podmínky ovlivňující vzdělávání a naplňování potenciálu u žáků s dvojí výjimečností
Petra Baranová -
Témata a aspekty prožívání studia na gymnáziu u rozumově nadaných studentů s poruchou učení
David Macek -
Sebepojetí a sebehodnocení rozumově nadaných dětí
Věra Konečná -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná