Bc. Jana Urmanová

Master's thesis

Formování kompenzačních strategií rozumově nadaných studentů s dyslexií

Formation of compensatory strategies used by gifted students with dyslexia
Abstract:
Práce se zaměřuje na rozumově nadané studenty s dyslexií, kteří patří mezi studenty s tzv. dvojí výjimečností. Úspěch při studiu na vysoké škole je u těchto studentů zčásti závislý na tom, zda umějí efektivně používat kompenzační strategie. Cílem výzkumu je porozumět procesu utváření kompenzačních strategií studentů s dvojí výjimečností, aby bylo následně možné tento proces facilitovat. Metodou tvorby …more
Abstract:
The study is focused on gifted students with dyslexia who belong to the group of twice-exceptional students. The success of these students while studying at university depends partly on the ability to use compensatory strategies effectively. The aim of the thesis is to understand the forming process of these compensatory strategies so that we could facilitate it. Data was gained from half-structured …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií