Formování kompenzačních strategií rozumově nadaných studentů s dyslexií – Bc. Jana Urmanová
Bc. Jana Urmanová
Diplomová práce
Formování kompenzačních strategií rozumově nadaných studentů s dyslexií
Formation of compensatory strategies used by gifted students with dyslexia
Anotace:
Práce se zaměřuje na rozumově nadané studenty s dyslexií, kteří patří mezi studenty s tzv. dvojí výjimečností. Úspěch při studiu na vysoké škole je u těchto studentů zčásti závislý na tom, zda umějí efektivně používat kompenzační strategie. Cílem výzkumu je porozumět procesu utváření kompenzačních strategií studentů s dvojí výjimečností, aby bylo následně možné tento proces facilitovat. Metodou tvorby …víceAbstract:
The study is focused on gifted students with dyslexia who belong to the group of twice-exceptional students. The success of these students while studying at university depends partly on the ability to use compensatory strategies effectively. The aim of the thesis is to understand the forming process of these compensatory strategies so that we could facilitate it. Data was gained from half-structured …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ruq5j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
English Pronunciation Difficulties among Czech Students: Causes and Compensation Strategies
Martina Ambrozová -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková -
Le strategie di compensazione del lessico nella scrittura creativa nella classe di italiano LS
Marie Přikrylová -
Kompensationsstrategien im Rahmen des sprachbewussten DaF-Unterrichts
Marie Čalkovská -
Faktory a podmínky ovlivňující vzdělávání a naplňování potenciálu u žáků s dvojí výjimečností
Petra Baranová -
Témata a aspekty prožívání studia na gymnáziu u rozumově nadaných studentů s poruchou učení
David Macek -
Sebepojetí a sebehodnocení rozumově nadaných dětí
Věra Konečná -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná