Bc. Lucie Hrušková

Bachelor's thesis

Vliv celebrit v reklamě na nákupní chování zákazníků

Celebrities in advertising and their influence on consumer buyer behavior
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je Vliv celebrit v reklamě na nákupní chování zákazníka. V teoretické části je vysvětlen pojem reklama, její funkce a cíle. Jsou popsána jednotlivá dělení reklam, jejich výhody a nevýhody. Definuje se nákupní chování a referenční skupiny, které jej ovlivňují. Další část práce se věnuje významu celebrity marketingu, celebritám, jaká je jejich role a funkce a výhody a nevýhody …more
Abstract:
The topic of the presented bachelor thesis is Celebrities in Advertising and Their Influence on Consumer Buyer Behaviour. In the theoretical part a term advertising, its functions and aims are explained. There are also described some particular advertising divisions, and advantages and disadvantages. Consequently, there is defined a purchasing behaviour and reference groups that influencing customer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry