Inkluze jako současný trend ve vzdělávání – Bc. Eva Rygelová
Bc. Eva Rygelová
Diplomová práce
Inkluze jako současný trend ve vzdělávání
Inclusion as a current trend in education
Anotace:
Diplomová práce pojednává o inkluzi jako o současném trendu ve vzdělávání. Zabývá se tím, jaké je toto novodobé vzdělávání, co obnáší a co nahrazuje. V teoretická části práce je popsáno, na jakých principech inkluzivní vzdělávání stojí a co je k jeho nastavení v systému potřeba. Srovnává také to, jak se rozlišuje v jednotlivých zemích včetně toho, jak funguje a je nastaven v rámci České republiky. …víceAbstract:
The thesis discusses the inclusion as the current trend of the education. It deals with what is this modern education about, what does it mean and what does it replace. The theoretical part of the thesis describes the main principles of the inclusive education as well as what is needed to be set up in the educational system to make the inclusion fully functional. It also compares the differences in …víceKlíčová slova
Inkluzivní vzdělávání integrace trendy inovace individuální vzdělávací plán diagnostika hodnocení škola třída vyučování zpětná vazba žák se speciálními vzdělávacími potřebami pedagog asistent pedagoga výchovný poradce speciální pedagog školská poradenská zařízení a instituce kvalitativní výzkum rozhovor interpretativní fenomenologická analýza Inclusive education integration trends innovation Individual Education Plan diagnostics evaluation feedback school class teaching pupil with special educational needs teachers teaching assistant educational consultant special education teacher school counseling facilities qualitative research interview interpretative phenomenological analysis
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d5kw1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 5. 2017
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková
- Oponent: PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Pedagogika / Sociální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA