The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools – Bc. Tereza Kalivodová
Bc. Tereza Kalivodová
Diplomová práce
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka u studentů, kteří jsou nedoslýchaví a jejich zkušenostmi s ní spojených. Teoretická část na začátku krátce charakterizuje nedoslýchavé osoby a jejich místo ve skupině osob se sluchovým postižením. Práce se zabývá vybranými aspekty výuky anglického jazyka a studuje vzdělávací dokumenty, které ustavují charakter výuky anglického jazyka na českých …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on the English language teaching to students who are hard-of-hearing and the students’ experience of foreign language learning. At its beginning the theoretical part briefly describes the people who are hard-of-hearing and their place among the people who are hearing impaired. It provides an insight into several chosen aspects of learning and teaching English. It explores …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rk4yc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KALIVODOVÁ, Tereza. \textit{The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/urr3fn/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
Video ve výuce anglického jazyka pro neslyšící a těžce nedoslýchavé žáky
Radka HAVLASOVÁ -
Integrace těžce sluchově postiženého žáka do výuky anglického jazyka na běžné škole
Radka HAVLASOVÁ