Bc. Helena Davis

Bachelor's thesis

Vnímání role žen v předních vedoucích pozicích a jejich využití marketingových nástrojů

General perception of women in leadreship roles and their use of marketing tools
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na to, jak jsou vnímány ženy ve vrcholovém managementu firmy a jaké marketingové nástroje využívají v praxi k tomu, aby se dostaly do řídící pozice. Autorka popisuje, jak se role žen v podnikání měnila a stále ještě mění v dnešním obchodním prostředí a jakým překážkám ženy čelí. V jednotlivých kapitolách rozebírá postavení žen v byznyse z hlediska historického vývoje …more
Abstract:
This thesis focuses on the use of marketing tools as utilized by women to reach the upper levels of business management, how theses marketing tools are employed and the ways in which they assist women in reaching top management positions. Included are also observations of how the role of women in business has changed and is changing in today’s business environment and the obstacles women face in achieving …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní