Market Segmentation - Case Study of a Selected Company – Radka Szabová
Radka Szabová
Master's thesis
Market Segmentation - Case Study of a Selected Company
Návrh metodologie segmentace zákazníků vybrané společnosti
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá segmentací trhu ICT spoleností s ohledem na vybranou společnnost Project ?Engeneering (personální agenturu zaměřenou na nábor ICT specialist). Tato společnost má svoji zavedenou marketingovou strategii založenou na osobním přístupu, spolehlivosti, flexibilitě, znalosti ICT prostředí, která je komunikována zákazníkům. Teoretická část diplomové práce poskytuje přehled přístupů …moreAbstract:
This diploma thesis deals with market segmentation of ICT companies with regard to the selected company Project ?Engineering (personnel agency focused on recruitment ICT specialists). This is an existing company, which has their marketing strategy based on personal approach, reliability, flexibility, knowledge of the ICT industry which is communicated to their potential customers. The theoretical part …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2011
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Václav Švec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SZABOVÁ, Radka. \textit{Market Segmentation - Case Study of a Selected Company}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2011. Available from: https://theses.cz/id/uu0xk3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Czech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Market analysis of agritourism in the Krasnodar territory
Maria Umanskaya -
Analysis of E-government and Digital Society Indicators in Selected Countries
Lorraine Tinashe Majo -
Hierarchical cluster analysis of categorical data
Zdeněk Šulc -
Application of multivariate statistical methods for football player analysis
Igor Kalashnikov -
Analysis of Client and Product Base: Specifics of Retail Transaction Data
Ondřej Sokol -
Segmentace trhu a výzkum chování zákazníků, jako předpoklad úspěšného umístění produktů konkrétního podnikatelského subjektu na trhu
Martin Tuček -
Segmentace trhu a vliv positioningu na chování zákazníka
Kateryna Ryzhuk -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Michaela Marčanová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights