Jana BUČKOVÁ

Bachelor's thesis

Reklama jako způsob manipulace v médiích.

Advertising as a way of manipulation in the mass media.
Abstract:
Základní myšlenkou mé bakalářské práce je uvědomění si přítomnosti reklamy v naší společnosti, její síly a rostoucího vlivu, který mnohdy hraničí s manipulací a ovlivňováním veřejného mínění. Ve své práci si často kladu otázku, zda je či není možné se tomuto vlivu bránit a jak velký význam pro nás reklama v dnešní době má. Této problematice se věnuji jak z hlediska psychologického, tak i ekonomického …more
Abstract:
The main theme of this work is to become conscious of advertising presence in our society, its growing power and influence, which is often on the verge of becoming a manipulation and a way how to change the public opinion. In my work I often ask myself question, if it is possible to resist this influence and also how important advertising is for us in these days. I pay attention to this problem both …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jaroslava Celerová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BUČKOVÁ, Jana. Reklama jako způsob manipulace v médiích.. Ústí nad Labem, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Philology / Business Russian