Kritika Gamifikace - dosavadní výzkumy a validita metody – Bc. Michal Hubík
Bc. Michal Hubík
Master's thesis
Kritika Gamifikace - dosavadní výzkumy a validita metody
Critical examination of Gamification - current research and validity of its methods
Abstract:
Stěžejním tématem a zároveň cílem práce je snaha o kritickou analýzu validity paradigmat gamifikace. Jedná se o termín mající skutečné opodstatnění akademického zájmu a potenciál pozitivně ovlivnit daný segment aplikace, či jde pouze o „buzzword“ s blížící se expirační dobou? K ucelené analýze problematiky využívám odborné zdroje z oblasti sociologie, ekonomie a filozofie nových médií. V praktické …moreAbstract:
Crucial topic and also the main goal of this thesis is a critical analysis of gamification paradigm validity. Does gamification have a real justification for its academic interest and potential to positively impact its segment of application or is it only a buzzword with an expiration date dangerously approaching/getting closer? To make the analysis comprehensive, I make use of specialized sources …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x057w/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Evil Media a umění nových médií
Petra Galušková -
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Lukáš Pařil -
Herní design – tvorba vlastní soulslike hry
Oliver Stančev -
Design mobilní hry a herního prostředí
Ľubomír Kurpel -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel