Markéta Hromková

Bachelor's thesis

Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování

Influence of influencer marketing on consumer behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na historii a současný stav influencer marketingu. Metodou analýzy v oblasti influencer marketingu zkoumáme jeho fungování, strategie a vliv na potenciální zákazníky. Speciální pozornost věnujeme dopadům na chování a reakce zákazníků, zejména v kontextu psychologie spotřebitele. Pro hlubší porozumění je provedena analýzu účinků na různé věkové skupiny potenciálních zákazníků …more
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the history and current state of influencer marketing. Using the method of analysis in the field of influencer marketing, we examine its functionality, strategies, and impact on potential customers. Special attention is given to the effects on customer behavior and reactions, particularly in the context of consumer psychology. For a deeper understanding, an analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Zuzana Kvítková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Vladimíra Hladíková, Ph.D., Ing. Katarína Mrkvová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.

AMBIS University

Bachelor programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management