Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování – Markéta Hromková
Markéta Hromková
Bachelor's thesis
Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování
Influence of influencer marketing on consumer behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na historii a současný stav influencer marketingu. Metodou analýzy v oblasti influencer marketingu zkoumáme jeho fungování, strategie a vliv na potenciální zákazníky. Speciální pozornost věnujeme dopadům na chování a reakce zákazníků, zejména v kontextu psychologie spotřebitele. Pro hlubší porozumění je provedena analýzu účinků na různé věkové skupiny potenciálních zákazníků …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on the history and current state of influencer marketing. Using the method of analysis in the field of influencer marketing, we examine its functionality, strategies, and impact on potential customers. Special attention is given to the effects on customer behavior and reactions, particularly in the context of consumer psychology. For a deeper understanding, an analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/n5fxp/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Zuzana Kvítková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Vladimíra Hladíková, Ph.D., Ing. Katarína Mrkvová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HROMKOVÁ, Markéta. \textit{Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/uxrsw3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing - vývoj influencer marketingu v ČR
Adéla Paulová -
Influencer marketing
Tereza Hyšková -
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Kristýna Jarešová -
Influencer marketing a jeho potenciál při propagaci kulturních akcí
Markéta Žákovská -
Influencer marketing
Kristýna Dvořáčková -
Influencer marketing a udržitelnost
Ivana Mikulková -
InFluencer marketing a jeho vliv na spotřebitele
Veronika Šťastná