Místo a mikroregion v geografickém vzdělávání na gymnáziu – Mgr. Eva Slabá
Mgr. Eva Slabá
Advanced ('rigorózní') thesis
Místo a mikroregion v geografickém vzdělávání na gymnáziu
Place and Micro-region in Geography Education at the Grammar School
Abstract:
Rigorózní práce se věnuje konceptu místa a jeho zařazení do geografického vzdělávání na gymnáziu. Pozornost se tak upíná k významu místa, prožité zkušenosti, prostorové každodennosti, emocím a identitě místa. Koncept místa, jak je pojímán v amerických Standardech geografického vzdělávání, autorka prolíná s českým přístupem ke konceptu místního regionu vyučovaného na českých školách. V rámci výzkumu …moreAbstract:
This thesis deals with the concept of place and its inclusion into geographic education at grammar school. Attention is clamped to the sense of place, experience, emotions, and identity. The author chose the concept of place as it is conceived in the US Geography Standards and she applied it in the Czech approach to concept of the “local region” which is taught at Czech schools. There was realised …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/khtax/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 1. 2015
- Reader: prof. RNDr. Arnošt Wahla, CSc., RNDr. Jaroslav Vávra, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Geography and Cartography / Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography
Theses on a related topic
-
Mapa světa očima žáků základních škol - mezinárodní srovnání
Kateřina Bucifalová -
Mapa světa očima budoucích učitelů zeměpisu
Kateřina Bucifalová -
Mentální a kognitivní mapy v geografii
Anna Kalandrová -
Koncept neokartografie ve studiu starých map
Daniel Vrbík -
Analýza mentalních map
Kristýna Vilímková -
Analýza mentálních map na základě věkového rozdílu žáků
Jan Otáhal -
Sémantická mapa: případová studie židovské čtvrti v Třebíči
Jan Mikoláš