Bc. Margaréta Midliková

Master's thesis

Právní a etické aspekty reklamy s erotickými motivy - Ochrana veřejnosti před sexistickou reklamou

Legal and Ethical Aspects of Advertising with Erotic Motifs - Protection of the Public from Sexist Advertising
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá sexistickou reklamou a možnosťou verejnosti aktívne sa pred ňou chrániť. Teoretická časť sa zameriava na definovanie obecného pojmu reklama a jeho zasadenie v marketingovej komunikácií, načrtá problematiku recipientov reklamy, opisuje reklamné apely a napokon vysvetľuje vplyv reklamy na publikum. V neposlednom rade sa taktiež venuje metodike práce. Praktická časť sa venuje …more
Abstract:
The diploma thesis deals with sexist advertising and the possibility of the public to actively protect itself from it. The theoretical part focuses on defining the general concept of advertising and its placement in marketing communication, outlines the issue of advertising recipients, describes advertising appeals and finally explains the impact of advertising on the audience. The last part deals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Midliková, Margaréta. Právní a etické aspekty reklamy s erotickými motivy - Ochrana veřejnosti před sexistickou reklamou. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications