Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language – Bc. Lenka Kašparová
Bc. Lenka Kašparová
Master's thesis
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Anotácia:
Tato práce se zabývá použitím aplikace s názvem Storybird, která se zaměřuje na psaní příběhů a zlepšování dovednosti psaní u studentů při výuce anglického jazyka. Cílem diplomové práce je určit, zda je Storybird užitečný nástroj, ve kterém se rovněž snadno orientuje; a dále, zda může sloužit ke zvýšení motivace studentů při výuce psaní. Další otázkou bylo, jaké jsou z pohledu studentů výhody a nevýhody …viacAbstract:
This thesis examines the usage of Storybird, a tool, which focuses on writing stories and developing students' writing skills in teaching English. The aim of the thesis is to determine whether Storybird is a useful, easy-to-navigate tool and if it can serve to increase learners’ motivation to learn writing. Another question was what the benefits and disadvantages of using Storybird in English lessons …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g0nvz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2020
- Vedúci: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAŠPAROVÁ, Lenka. \textit{Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/uzgq98/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Daniela Schinzelová -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková -
Differentiation in a Heterogeneous ELT Class of Young Learners
Tereza Ježková -
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová -
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Markéta Bojanovská