Tvorba počítačové hry a její řešení pomocí umělé inteligence – Bc. Jiří Dostál
Bc. Jiří Dostál
Bachelor's thesis
Tvorba počítačové hry a její řešení pomocí umělé inteligence
Creating of a video game and its solution using artificial intelligence
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření počítačové hry a následně její řešení pomocí umělé inteligence. Hlavním cílem bylo začlenit do hry strojové učení. Hra byla vytvořena pomocí Unreal Engine a soustředí se na závodní trať, kterou projíždí autonomní závodní vůz řízený umělou inteligencí.První přístup k implementaci strojového učení byl proveden přímo v rámci Unreal Engine bez použití jakýchkoli …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the creation of a computer game and its subsequent solution using artificial intelligence. The main goal was to incorporate machine learning into the game. The game was created using the Unreal Engine and focuses on a race track that is driven by an autonomous racing car controlled by artificial intelligence.The first approach to implementing machine learning was done …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB14929
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Milan Kořínek
- Reader: Ing. Tomáš Nacházel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOSTÁL, Jiří. \textit{Tvorba počítačové hry a její řešení pomocí umělé inteligence}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/uztghj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 5. 2024 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementBachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Artificial Intelligence in Pedagogical Practice
Karolína Šmídová -
Using Artificial Intelligence in Online Dispute Resolution
Monika Močiariková -
Visualization of hidden layers in convolutional neural networks
Jakub Hruška -
Simulation of Multiple Motile Agents Using Neural Networks
Branislav Ševc -
Automatic Recognition of User Interface States Using Convolutional Neural Networks
Klára Petrovičová -
Optimization techniques of neural networks for mobile platforms during training phase
Adam Grygar -
Fast object detection on mobile platforms using neural networks
Tomáš Repák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
24/5/2024
Kohout, J.
24/5/2024