Barbora Lívancová
Bachelor's thesis
Proměny politické komunikace - případ ČT
Transformation of political communication - the case of Czech Television
Abstract:
Práce mapuje, jak se proměňovala média na území Československa od roku 1918 a v rámci nich i politická moc a komunikace. Přihlíží i k mediálnímu vývoji po roce 1989 kdy v Československu dochází k transformaci politiky a médií. Dále se pak zabývá tvrzením, že ve současné společnosti dochází k depolitizaci politické komunikace bulvarizací, kofliktností a personalizací médií, a to především v rámci zpravodajství …moreAbstract:
Thesis explore how the mass media have been transformed at the territory of Czechoslovakia from 1918 in regard to the political power and political communication. It take into account the evolution of the media in 1989 when Czechoslovakia transformation occurs in politics and in the media. Also it deals with the statement that in contemporary society are tendences to the de-politicization of political …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/56002
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: Karel Müller
- Reader: Vladimíra Dvořáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/56002
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Politologie / Politologie
Theses on a related topic
-
Professionalization of political parties' communication in the Czech Republic
Barbora Petrová -
The lexicon of British mass media texts: a corpus analysis
Eliška VAVREČKOVÁ -
Mass Media and its Role in Mechanism of Legal Regulation
Monika Stachoňová -
Native American's Use of Mass Media
Vladimír Zán -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika