Logo z pohledu designu v kontinuitě s vizuální komunikací značky – Bc. Veronika Kaláčová
Bc. Veronika Kaláčová
Bachelor's thesis
Logo z pohledu designu v kontinuitě s vizuální komunikací značky
Logo Design in Terms of Continuity of Visual Communication of the Brand
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou designu loga a jeho přímé spojitosti s vizuální komunikací značky. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení základních pojmů a také uvedení do dané oblasti práce. Dále pojednává o logu z pohledu designu a následně rozebírá vizuální komunikaci značky a působení těchto dvou oblastí na sebe. Teorie je seskupena do dané podoby za pomoci věrohodných podkladů …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the design of the logo and its direct connection with the visual communication of the brand. The theoretical part deals with the explanation of the basic terms and also with the introduction into the given field of work. It also discusses the logo from a design point of view, and then discusses the visual communication of the brand and the impact of these two areas on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALÁČOVÁ, Veronika. \textit{Logo z pohledu designu v kontinuitě s vizuální komunikací značky}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2017. Available from: https://theses.cz/id/v28t7f/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kaláčová, Veronika. Logo z pohledu designu v kontinuitě s vizuální komunikací značky . Zlín, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Self-kongruence při vnímání tvaru loga a její vliv na preferenci loga
Svetlana Farkašová -
Design manuál - aplikace loga a vizuálních prvků značky do praxe
Šárka Zapletalová -
Design manuál - aplikace loga a vizuálních prvků značky do praxe
Lenka Otáhalová -
Corporate design jako prostředek vytváření image organizace
Jakub Málik -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Logo v marketingové komunikaci elektronického průmyslu
Valeriya Andreeva -
Logo a slogan v komunikaci realitních společností
Věra Urbanová -
Logo a slogan v marketingové komunikaci automobilového průmyslu
Jan Kvapil