The Influence of the Lexical Notebooks on Primary School Pupils' Vocabulary Learning – Bc. Ondřej Hofman
Bc. Ondřej Hofman
Master's thesis
The Influence of the Lexical Notebooks on Primary School Pupils' Vocabulary Learning
The Influence of the Lexical Notebooks on Primary School Pupils' Vocabulary Learning
Abstract:
Diplomová práce zvaná „Vliv lexikálních zápisníků na učení se slovní zásoby žáků prvního stupně základního vzdělávání“ si klade za cíl odhalit, zda a jakým způsobem může lexikální zápisník usnadnit žákům prvního stupně základního vzdělávání učení se slovní zásoby. Ten je porovnáván se slovníčkem využívající tradiční způsob jejího zapisování, kde jsou jednotlivé položky vytrženy z kontextu a doplněny …moreAbstract:
The Master´s Diploma Thesis called “The influence of the lexical notebooks on primary school pupils´ vocabulary learning” aims to discover whether and in what way the lexical notebook can facilitate primary school pupils´ vocabulary learning. It is compared with the vocabulary notebook using the traditional means of storing lexis where individual lexical items are taken out of the context and provided …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tblzz/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOFMAN, Ondřej. \textit{The Influence of the Lexical Notebooks on Primary School Pupils' Vocabulary Learning}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/v2zqns/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Žáci prvního stupně ZŠ a jejich vztah k autoritám v prostředí rodiny a školy
Kateřina Hatalová -
Výchova v rodině a chování žáků prvního stupně základních škol z pohledu pedagogů
Vendula Dvořáková -
Problémové vztahy mezi učiteli a rodiči žáků prvního stupně základní školy očima učitelů
Žďárská Žďárská -
Média a žáci prvního stupně ZŠ
Kateřina MAZUROVÁ -
Nároky na žáky prvního stupně základních škol v Číně
Kateřina Stluková -
Pojetí smrti u žáků prvního stupně základní školy
Michaela Přindišová -
Kázeňské přestupky u nadaných žáků prvního stupně ZŠ ve Zlínském kraji
Tereza Homolová -
Využití moderních technologií ve vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v rámci základního vzdělávání na prvním stupni
Michaela STRNADOVÁ