Bc. Lucie Kaválková
Master's thesis
Reklamní předměty z pohledu psychologie
Promotional items from the perspective of psychology
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou reklamních předmětů ve vztahu k psychologickým aspektům. Teoretická část představuje prostředí reklamních předmětů z pohledu podpory prodeje, psychologie v marketingové komunikaci, psychologické aspekty nákupního chování a vztahový marketing. Praktická část zkoumá ověření efektivity reklamních předmětů v marketingu použitím dvou výzkumných metod, a to individuálních …moreAbstract:
This Diploma Thesis handles the issue of promotional items in relation to psychological aspects. Theoretical part presents environment around promotional items from the perspective of sales promotion, psychology in marketing communication, consumer behavior psychological aspects and relationship marketing. Practical part observes verification of effectiveness promotional items in marketing communication …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gis68/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
- Reader: M.Sc. Mirela Moldoveanu, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologické aspekty v rámci investičných rozhodnutí
Veronika Krásna -
Webová prezentace a reklamní předměty pro hudební skupinu
Lucie ZAJÍČKOVÁ -
Strategie rozvoje internetového obchodu s dárkovými předměty
Simona Juránková -
Expanze nového produktu na trh s dárkovými předměty
Martin Hřebout -
Projektový záměr na zřízení dílny k výrobě dárkových předmětů a posouzení možné dotace
Markéta Ryzá -
Sales Promotion Methods and Techniques – Consumer Contest
Elizaveta Zigulia -
Event marketing as a part of the selected company Sales promotion
Nikita Yuskov -
Sales Promotion as a tool of the Integrated Marketing Communication in the selected company (FMCG)
Shawky Gamal Shawky Hassan Rezk