Ing. Anna Kireeva
Master's thesis
Globální marketing a lokální kultura
Global marketing and local culture
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je prozkoumat vliv kulturních a jazykových rozdílů pro výběr marketingové strategie na zahraničním trhu. Výzkumná otázka této práce je: „Pomocí jakých přístupů lze překonat kulturní rozdíly, abychom mohli vstoupit na zahraniční trh?“ V teoretické části budou rozebrané strategie globálního marketingu, kulturní dimenze a chyby, které dělají známé společnosti v marketingových …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to study the influence of cultural and language differences to choose the correct marketing strategy in a foreign market. The research question of this work is what actions can help overcome cultural differences and allow us to enter the foreign market. In the theoretical part of this work we will concentrate on global marketing strategies, cultural dimensions and mistakes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tic9m/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 10. 2019
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Interkulturní marketing a komunikace: Česko a Německo
Jiřina Navrátilová -
Interkulturní komunikace a marketing s národy Dálného východu
Zuzana Benešová -
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Interkulturní marketing
Kamila Janečková -
Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management
Michaela Čiháková -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec