Ing. Anna Kireeva

Master's thesis

Globální marketing a lokální kultura

Global marketing and local culture
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je prozkoumat vliv kulturních a jazykových rozdílů pro výběr marketingové strategie na zahraničním trhu. Výzkumná otázka této práce je: „Pomocí jakých přístupů lze překonat kulturní rozdíly, abychom mohli vstoupit na zahraniční trh?“ V teoretické části budou rozebrané strategie globálního marketingu, kulturní dimenze a chyby, které dělají známé společnosti v marketingových …more
Abstract:
The main goal of this thesis is to study the influence of cultural and language differences to choose the correct marketing strategy in a foreign market. The research question of this work is what actions can help overcome cultural differences and allow us to enter the foreign market. In the theoretical part of this work we will concentrate on global marketing strategies, cultural dimensions and mistakes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 10. 2019
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní