Analýza cenotvorby konkrétního produktu na trhu výrobků – Mgr. Josef Kilián
Mgr. Josef Kilián
Master's thesis
Analýza cenotvorby konkrétního produktu na trhu výrobků
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku cenové strategie a prodejních cen vybraného produktu ve výrobním podniku BayBau. Teoretická část předkládá soubor poznatků o cenotvorbě získaných prostřednictvím literární rešerše. Druhá část diplomové práce je zaměřena na zmapování aktuálního stavu cenotvorby podniku. Jsou stanoveny cíle cenové strategie, kalkulována predikce poptávky, testována cenová citlivost …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on the issue of pricing strategy and sales prices of a selected product in the production company BayBau. The theoretical part presents a set of knowledge about pricing acquired through literary research. The second part of the thesis is focused on mapping the current state of pricing of the company. The goals of the pricing strategy are set, the demand forecast is calculated …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/kdbr4/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Simona Hašková, Ph.D.
- Reader: Ing. Šárka Kolářová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KILIÁN, Josef. \textit{Analýza cenotvorby konkrétního produktu na trhu výrobků}. Online. Master's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2021. Available from: https://theses.cz/id/v3uczm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Master programme / field:
Business Economy / Business Economy
Theses on a related topic
-
Price Promotion Elasticity and Profitability: Case Study of Hair Care and Coloration Market in the Czech Republic
Andrii Ponomarenko -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
Využití cenové elasticity poptávky při prodeji piva
Miroslav Adamec -
Cenová elasticita poptávky po mimořádných výbavách ve společnosti Škoda Auto a.s.
Gaiaz Mukhadzhinov -
Cenová elasticita funkce poptávky konkrétního produktu
Monika Holmanová -
Cenová elasticita poptávky v odvětví hudebních nahrávek
Ondřej Havelka -
Cenová elasticita poptávky a její dopady na tvorbu cen
Miloslav Mašín