Problém autorské a divácké percepce v konceptuálním umění – Bc. Oliver Bláha
Bc. Oliver Bláha
Bachelor's thesis
Problém autorské a divácké percepce v konceptuálním umění
Issue of Author’s and Beholder’s Perception in Conceptual Art
Anotácia:
Záměrem této práce je podrobněji prozkoumat problematiku divácké a autorské percepce konceptuálního umění. Pomocí analýz několika zásadních děl světového konceptualismu, text ilustruje konkrétní percepční konflikty a podrobněji zkoumá související divácké a autorské přístupy. Práce se věnuje dílům konceptuálního předchůdce Marcela Duchampa, experimentům Roberta Rauschenberga a Johna Cage, či stěžejním …viacAbstract:
This thesis aims to closely explore the subject of the author’s and beholder’s perception of conceptual art. By analysing several essential works of the conceptual movement, the text aims to to illustrate particular perceptual conflicts, and explore the related approaches of the beholder and the artist. The thesis deals with works of the conceptual precursor Marcel Duchamp, experiments of Robert Rauschenberg …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lnjx7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2017
- Vedúci: doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
- Oponent: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
Kosuthova teorie konceptuálního umění
Karolína Příkazká -
Londýn a hra s vysokým uměním: zrození Damiena Hirsta,
Dominika Halvová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
The impact of fanfiction on language learning and language acquisition
Sandra Lužová -
The Exploration of Language Learner Histories Using Language Biography
Gabriela Daňková