The language of YouTubers: communicative strategies in YouTube tutorial commentaries – Michaela KLÍMKOVÁ
Michaela KLÍMKOVÁ
Bachelor's thesis
The language of YouTubers: communicative strategies in YouTube tutorial commentaries
The language of YouTubers: communicative strategies in YouTube tutorial commentaries
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést jazykovou analýzu komentářů uživatelů-sledujících YouTube s cílem odhalit, jak se v tutoriálech na YouTube realizuje komunikace YouTubera se sledujícími uživateli. Teoretická část představí platformu YouTube jako součást digitálního diskurzu a popíše způsoby jejího fungování a využívání. V praktické části bude provedena analýza komentářů sledujících. Bakalářská …moreAbstract:
The aim of the thesis is to carry out a linguistic analysis of YouTube follower comments to reveal how the communication of a beauty YouTuber is realized in tutorials on YouTube. The theoretical part of the thesis will present the digital media platform YouTube as a video-sharing platform with possibilities of its use. The analysis of commentaries and its results will be the topic of the practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLÍMKOVÁ, Michaela. \textit{The language of YouTubers: communicative strategies in YouTube tutorial commentaries}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/v72sk3/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KLÍMKOVÁ, Michaela. The language of YouTubers: communicative strategies in YouTube tutorial commentaries. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature