Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení – PhDr. Mgr. Zuzana Širmerová, Ph.D.
PhDr. Mgr. Zuzana Širmerová, Ph.D.
Disertační práce
Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
The analysis of reading skills of pupils with specific learning difficulties
Anotace:
Předkládaná práce představuje téma specifických poruch učení se zaměřením na dvě oblasti. V rámci výzkumného šetření je v první řadě podrobena analýze komunikační schopnost žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na úroveň jednotlivých jazykových rovin. Druhá část výzkumného šetření se zaměřuje na oblast porozumění čtenému textu žáků se specifickými poruchami učení Disertační práce je rozdělena …víceAbstract:
Present thesis deals with the topic of specific learning difficulties focused on two areas. Firstly is research targeted on analysis of communication of pupils with specific learning difficulties. Second research deals with reading comprehension in pupils with specific learning difficulties. Thesis is divided on two parts – theoretical and empirical. Theoretical part is summarizing the existing knowledge …víceKlíčová slova
speciální pedagogika integrace inkluze specifické poruchy učení gramotnost čtení žák se specifickými poruchami učení narušení jazykových rovin PIRLS test porozumění čtenému textu kvantitativní výzkum obtížnost testových úloh citlivost testových úloh analýza nenormovaných dat validita realiabilita
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 10. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l8lm0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 11. 2015
- Vedoucí: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D., prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (tříleté)
Práce na příbuzné téma
-
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na ranný školní věk
Kamila Rybinová -
Žák se selektivním mutismem na základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení - případová studie
Veronika HOLUBOVÁ -
Zkušenosti učitelů se vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v prostředí SŠ
Jana Zoubková -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Postoje učitelů ZŠ a MŠ Kladno k žákům se specifickými poruchami učení a chování, zejména se zřetelem k ADHD
Hana Dlouhá -
Utváření klimatu školní třídy se žákem se specifickou poruchou chování
Marie NAJMONOVÁ -
Informovanost pedagogů na 2. stupni ZŠ o specifikách práce se žáky se SPU
Aneta MAKOVCOVÁ